Pagalba vaikams ir paaugliams, patiriantiems savižudybės ar savižalos krizę. SD202500516

 

Programos tikslas:

Suteikti socialines paslaugas teikiantiems specialistams (socialiniams darbuotojams, atvejo vadybininkams, globos koordinatoriams, socialinių paslaugų įstaigų psichologams, socialiniams pedagogams) žinių ir praktinių įgūdžių, reikalingų atpažinti vaikų ir paauglių krizines situacijas (savižudybės bei savižalos riziką), suprasti jų priežastis bei efektyviai organizuoti pagalbos teikimą ir prevencines priemones.

Programos uždaviniai:

1. Supažindinti dalyvius su vaikų ir paauglių savižudybių ir savižalos krizėmis, jų priežastimis bei raiškos ypatu-mais.
2. Išanalizuoti socialines paslaugas teikiančio asmens vaidmenį teikiant pagalbą krizę patiriantiems vaikams ir paaugliams.
3. Aptarti praktinius intervencijos metodus, įskaitant pirmosios psichologinės pagalbos teikimą krizę patiriančiam asmeniui, bendravimą su jo artimaisiais ir globėjais, komunikaciją su kitomis institucijomis rengiant pagalbos planą ir jį įgyvendinant.
4. Ugdyti gebėjimą atpažinti savižudybės ir savižalos rizikos ir ją lemiančių trauminių patirčių požymius.
5. Skatinti tarpdisciplininį bendradarbiavimą sprendžiant savižudybės ar savižalos krizės situacijas.

 

Mokymų lektorė ir programos autorė:

Milda Kielė

Vaikų ir paauglių psichologė, psichoterapeutė kandidatė. Praktinę darbo patirtį su sudėtingo elgesio paaugliais Milda įgijo dirbdama Vilniaus vaikų socializacijos centre ir globos centre „Žiburio labdaros ir paramos fondas“. Ekspertė yra ilgametė „Jaunimo linijos“ savanorių rengėja ir savanorė.

 

Temos:

  1. Tema. Savižudybės krizė

Temos tikslas: Suteikti specialistams reikalingų žinių ir įgūdžių kaip atpažinti vaikų ir paauglių savžudybės riziką ir tinkamai reaguoti.

Temos uždaviniai:

  1. Gebėti atpažinti savižudybės rizikos ženklus ir įvertinti grėsmę.
  2. Gebėti kalbėti apie savižudybės riziką.
  3. Gebėti užtikrintai imtis tolimesnių pagalbos teikimo ir organizavimo žingsnių.

Dalyviai gebės atpažinti savižudybės riziką, vystyti pokalbį su vaiku / paaugliu, jį supančiais suaugusiais, bendrauti su kitų institucijų atstovais ir užtikrinti tolimesnę visapusišką pagalbą.

2 Tema. Savižala – kaip reakcija į krizinę situaciją

Temos tikslas: Suteikti specialistams reikalingų žinių ir įgūdžių kaip atpažinti vaikų ir paauglių savižalą ir tinkamai į ją reaguoti.

Temos uždaviniai:

  1. Gebėti atpažinti savižalos rizikos ženklus ir įvertinti grėsmę.
  2. Gebėti kalbėti apie savižalą ir jos priežastis.
  3. Gebėti užtikrintai imtis tolimesnių pagalbos teikimo ir organizavimo žingsnių.

Dalyviai gebės atpažinti savižalą, vystyti pokalbį su vaiku / paaugliu, jį supančiais suaugusiais, bendrauti su kitų institucijų atstovais ir užtikrinti tolimesnę visapusišką pagalbą.

Kitos programos socialinio darbo profesionalams: