Birželio 19,2012

VĮ #24: Viešojo sektoriaus efektyvumas: pokyčiai teisingumo srityje

2012 – aisiais metais regėsime iki šiol nematytus pokyčius teisingumo srityje. Nuo liepos 1 – osios dienos įsigalioja Probacijos įstatymas, o nuo 2013 – ųjų metų sausio 1 – osios dienos – nauja Civilinio proceso kodekso redakcija. Pastaruosius kelerius metus LR Teisingumo ministerija, kartu su Vyriausybe ir valdančiąja koalicija patyrė nemažai sukrėtimų – tiek politinių, tiek ir ekonominių. Pastarajai Vyriausybei teko sudėtingas uždavinys – „veržtis diržus“, siekiant suvaldyti sudėtingus stagnuojančios ekonomikos padarinius. Nepaisant sunkių iššūkių ekonominės realijos ir susiformavusios aplinkybės įgalino viešojo sektoriaus organizacijas siekti veiklos efektyvumo ir sparčiau įgyvendinti tiek mikro, tiek ir makro aplinkos pokyčius – Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija pirmoji iš ministerijų Lietuvoje įsidiegė ir sertifikavo ISO kokybės vadybos sistemą. Apie viešojo sektoriaus efektyvumą, pokyčius teisingumo srityje, kokybės vadybos sistemų diegimą viešajame sektoriuje ir apie daugelį kitų dalykų domimės pokalbiu su LR teisingumo ministru Remigijumi Šimašiumi. EKT Vadybos įžvalgose ministras atsako į šiuos ir daugelį kitų klausimų:

– Kokius svarbiausius darbus pavyko įgyvendinti p. Šimašiui einant teisingumo ministro pareigas?

– Kokios aktualijos buvo svarbios kadencijos metu?

– Kokie svarbiausi darbai dar laukia 2012 m.?

– Kuo ministerijos vadovo darbas panašus bei kuo skiriasi nuo vadovo darbo specifikos kitose organizacijose?

– Kokius Vyriausybės sprendimus teisingumo ministras vertina kaip labiausiai pasiteisinusius, siekiant įveikti ekonomikos nuosmukį bei jo padarinius?

– Kokios ekonomikos nuosmukio padarinių valdymo priemonės buvo labiausiai pasiteisinusios Teisingumo ministerijoje? Su kokiais iššūkiais teko susidurti?

– Kokie svarbiausi darbai laukia Lietuvoje 2012 – 2013 m.?

– Kur p. Šimašius įžvelgia efektyvumo didinimo rezervų?

– Kokia situacija su informacinėmis technologijomis ir jų pritaikymu viešojo sektoriaus organizacijose?

– Kaip galima būtų spręsti viešojo sektoriaus organizacijų veiklos “našumo duobes“, atsirandančias dėl politinės situacijos permainų?

– Kaip pavyksta efektyviai koordinuoti skirtingų Teisingumo ministerijai priklausančių įstaigų veiklą?

– Kokių kokybės gerinimo iniciatyvų Teisingumo ministerija imasi? Koks galėtų būti institucijų, dalyvaujančių teisės aktų rengime, vaidmuo gerinant teisės aktų kokybę?

– Su kokiais iššūkiais teko susidurti diegiant kokybės vadybos sistemą ISO ministerijoje?

– Kokius namų darbus reikia padaryti, į ką reikia atkreipti dėmesį įgyvendinant kokybės vadybos gerinimo iniciatyvas?

– Kokiomis savybėmis bei gebėjimais turi pasižymėti organizacijos vadovai bei specialistai?

– Kokie žingsniai būtų svarbiausi užtikrinant kokybės vadybos sistemos gyvybingumą ateityje?

– Kokias iniciatyvas 2014 – 2020 m. būtų tikslinga finansuoti ES lėšomis, jei kalbėtume apie viešojo sektoriaus institucijų veiklos efektyvumą?

 EKT Vadybos įžvalgos #24 rasite čia: EKT_Vadybos_izvalgos_24

Privataus sektoriaus įmones kviečiame pasinaudoti galimybe gauti Europos Sąjungos paramą šiuolaikiškiems vadybos metodams ir valdym osistemos diegti. Daugiau informacijos rasite, paspaudę nuorodą “ProcesasLT”.

Taip par rekomenduojame susipažinti su:

– EKT Vadybos įžvalgomis #23: Sveikatos apsaugos sistema Lietuvoje: 5 milijardų litų per metus vadybos ypatumai. Interviu su UAB “GlaxoSmithKline Lietuva” generaliniu direktoriumi Kęstučiu Čereška

– EKT Vadybos įžvalgomis #15: Valstybės valdomos įmonės: kur slypi potencialas?. Interviu su LR Ūkio ministru Rimantu Žyliumi