Atsiliepimai

Miestų plėtra ir vietovių strateginis planavimas

„Nekurti planų, vadinasi, planuoti pralaimėjimą.“ – B.Franklinas

Strateginis planavimas yra privalomas viešojo valdymo institucijoms, tame tarpe vietos savivaldos organizacijoms, kitiems teritoriniams padaliniams, kurie turi planuoti ne tik institucijos administracinę veiklą, bet ir visos valdomos teritorijos plėtrą. Dažnai, šis iš metų į metus besikartojantis procesas, yra varginantis arba vadinamas „darbas dėl darbo“, tačiau jo svarba yra labai didelė.  Siekiant strateginio planavimo procesą padaryti patrauklesniu bei inovatyvesniu, norint įtraukti kuo daugiau suinteresuotųjų šalių, siūlome išbandyti Lietuvoje įteisintą, tarptautinę Britų tarybos (angl. „British council“) Miesto, vietovės strategijos kūrimo metodiką (angl. „Future City game“), kuri išbandyta tiek Lietuvoje, tiek ir ES šalyse. Naudojant strateginio planavimo technikas (strateginio planavimo žaidimą), generuojamos naujos inovatyvios idėjos, ugdomas sugebėjimas pasiekti užsibrėžtą rezultatą, bendrosios kompetencijos (darbas komandoje, bendravimo įgūdžiai, prezentaciniai įgūdžiai) ir sugebėjimas mokytis. Strateginio planavimo žaidimas – tai skirtingų suinteresuotųjų šalių, komandiniu darbu pagrįstas procesas, kuris skatina naujai mąstyti ir strategiškai planuoti, kokia kryptimi miestas, vietovė turėtų vystytis.

Pagrindiniai strateginio planavimo žaidimo etapai: idėjų generavimas; praktinis idėjų patikrinimas; konkrečių idėjų pristatymas.

Šis metodas yra taikomas darbo grupėse, kuriose dalyvauti kviečiami vietos ar regiono valdžios (pvz. savivaldybės) institucijos darbuotojai, Tarybos nariai (politikai), išorės atstovai, t.y. teritorijoje veikiančių įmonių/įstaigų darbuotojai, vietovės plėtrai svarbių valstybinių, verslo ir visuomeninių organizacijų atstovai. Mokymų metu siekiama įtraukti kuo daugiau suinteresuotų šalių ir įvairių sričių ekspertų, nes taikant strateginio planavimo žaidimą kiekvieno nuomonė yra svarbi formuojant strategines miesto, vietovės plėtros kryptis, strateginius plėtros prioritetus, viziją ir pan.

Ši miesto, vietovės strategijos kūrimo metodika yra išbandyta ir pasiteisinusi, kaip labai įtraukianti dalyvius, sugeneruojanti praktinius, o ne teorinius sprendimus, leidžianti į savo vietovę pažiūrėti skirtingu masteliu (regiono, šalies, žemyno mastu) bei iš skirtingų pozicijų (gyventojas, verslininkas, turistas ir pan.). Tai novatoriškas požiūris į tuos pačius dalykus.