Antikorupcinės vadybos sistemos standartas LST ISO 37001:2016

Standartas LST ISO 37001:216 ,,Antikorupcinės vadybos sistemos. Reikalavimai ir naudojimo gairės“ apibrėžia pagrįstas ir proporcingas korupcijos rizikos prevencijos bei tyrimo priemones, pateikia reikalavimus imantis sisteminių veiksmų, siekiant mažinti korupcijos tikimybę arba jos išvengti.

Sistemos diegimo trukmė 4-8 mėnesiai. Ši vadybos sistema gali būti integruojama su kitomis, organizacijos turimomis vadybos sistemomis: Kokybės vadybos ISO 9001, Aplinkos apsaugos ISO 14001, profesinės sveikatos ir darbo saugos ISO 45001 ir kt.

LST ISO 37001 Sertifikavimo nauda organizacijai:

  • Organizacija greičiau atpažįsta korupcijos apraiškas;
  • Išvengiamos iš korupcijos atsirandančių rizikų ir žalos;
  • Stiprina netoleranciją korupcijai, skatina nedaryti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų;
  • Nustato korupcijos pasireiškimo tikimybes ir rengia planus jų mažinimui;
  • Didinamas pasitikėjimas organizacija.

Pagrindiniai diegiami elementai:

  • Suinteresuotųjų šalių analizė;
  • Rizikos valdymas;
  • Politika, tikslai, planai;
  • Dokumentų valdymas;
  • Personalo vadyba ir priėmimas į pareigas (antikorupciniai aspektai);
  • Antikorupciniai organizacijos įsipareigojimai;
  • Stropus patikrinimas, tyrimai;
  • Dovanų ir svetingumo politika;
  • Vadybos sistemos vidaus auditas;
  • Vadybos vertinamoji analizė.

Ekspertas Aris Lencevičius

  • UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vadovaujantis partneris, direktorius, konsultuoja diegiant ISO sistemas
  • 30+ metų konsultavimo bei mokymų patirtis.
  • 50+ konsultacinių ir mokymo projektų.
  • Sertifikuotas LEAN 6 SIGMA Juodasis diržas (ASQ – American Society for Quality).
  • Sertifikuotas kokybės vadybos specialistas (Deutsche Management Akademie Niedersachsen, Vokietija).
  • Kompetencijos sritys: LEAN procesų vadybos sistemų diegimas, procesų optimizavimas, sertifikuojamų vadybos sistemų diegimas.

Susisiekite: aris@ekt.lt

Rodikliai ir veiklos vertinimas

Klientai

Šiandieniame versle duomenų kiekis padidėjo eksponentiškai: modernios IT sistemos, išmanūs prietaisai ir protingi veiklos procesai. Visi šie duomenys padeda bendrovėms geriau ir efektyviau suprasti savo procesus, geriau įgyvendinti strategiją bei pasiekti iškeltus strateginius tikslus. Mes padedame organizacijoms susigaudyti šiuose duomenyse, atrasti, kas yra svarbu.

Vadovų dėmesio sutelkimas

Rodikliai supaprastina vadovybei atkreipti dėmesį į svarbius verslo aspektus, identifikuoti prioritetus.

Strategijos įgyvendinimui

Strategijos įgyvendinimo nuoseklumas ir rezultatų prognozavimas tampa ženkliai paprastesnis nuosekliai stebint bendrovės procesinius rodiklius

Įžvalgos

Mūsų praktikoje mes naudojame išorinius duomenis, siekiant kompleksiškai įvertinti bendrovės veiklą.

Skirtingų bendrovės padalinių matavimas ir palyginimas atveria milžiniškas tobulinimo galimybes, įžvalgas apie kasdienius procesus ir efektyviai praneša apie šiandien vykstančių procesų rezultatus ir prasmę.

Efektyviai valdyti bendrovės rodiklius mes dažniausiai naudojame:

  • Subalansuotų veiklos rodiklių sistema (BSC)
  • Darbuotojų rezultatyvumo didinimo sistema (PPM)
  • Europos kokybės užtikrinimo modelis (EFQM)
  • Bendrasis vertinimo modelis
  • Kaštų valdymas pagal tikslinį vienetą
Procesinis valdymas

Klientai

Procesinis požiūris – vienas iš pamatinių vadybos principų. Procesas neįmanomas be tikslo – rezultato išorės klientui ar vidaus klientui/kolegai. Procesų efektyvumo, jų kuriamo rezultato išgryninimas yra uždavinys, aktualus tiek šiandienos verslui, tiek vis modernėjančiam viešojo administravimo sektoriui.

Procesų modeliai

Vienas iš „paprastų, bet keistų“ klausimų klientams: „kiek ir kokių turite savo veiklos procesų?“ retai turi aiškų atsakymą. Visų pirma turime sutarti kas yra procesas, kuo jis skiriasi nuo darbo operacijos, procedūros ar veiklos. Sukuriame procesų modelį aiškiai apibrėžiantį procesų apimtis (nuo – iki), procesų ryšius (kas po ko), procesų rezultatus (kas kam ką), procesų šeimininkus (kas), tuo pačiu atsiranda konkretus optimizavimo objektas.

Procesų efektyvumo rodikliai

Tradicinis veiklos matavimo būdas, vadovaujantis finansiniais / buhalteriniais rodikliais, labiau primena vairavimą žiūrint į galinio vaizdo veidrodėlį: kad ir pati tiksliausia finansinė informacija rodo tik tai kas jau buvo. Valdymui to nepakanka. Procesų rodiklių sistema turi apimti kiekvieno iš procesų gyvybingumo rodiklius, nebūtinai ekonominius, bet pamatuojamus, turinčius kiekybinę išraišką. Esama procesų būklė (naudojant vertės kūrimo grandinės, OEE, VACA bei kitus metodus), suteikia galimybę detalizuoti strategijos įgyvendinimo veiksmus atskiriems organizacijos procesams ir lygmenims.

Procesų gerinimo įrankiai

Suvokus pagrindinius organizacijos vystymo uždavinius, aktualia tampa tinkamų metodų/įrankių paieška. LEAN sistema šiuo metu siūlo didžiausią rinkinį skirtingiems uždaviniams skirtų įrankių.  Visi ekspertai sutaria dėl to, jog LEAN nėra tiesiog „įrankių dėžutė“ iš kurios tiks bet kuris. Kiekvienas metodas skirtas labai konkretiems tikslams. Kartu su savo klientais aiškiai įsivardiname svarbius organizacijos vystymo uždavinius, siektinus pamatuojamus tikslus, parenkame ir įdiegiame labiausiai tinkančius metodus ir įrankius.

  • LEAN sistemos
  • Procesų optimizavimas
  • Pirkimų valdymas
Vadybos standartai (ISO)

Klientai

Tarptautiniu mastu pripažintos ir sertifikuotos valdymo sistemos suteikia didesnį pasitikėjimą organizacijos sugebėjimais patenkinti verslo partnerių reikalavimus ir pasiekti savo norimus rezultatus bei mažina problemų atsiradimo riziką.
Stiprėjant ekonomikos globalizacijai, vis didesnį vaidmenį vaidina geras verslo partnerių ir kitų suinteresuotų šalių tarpusavio supratimas bei pasitikėjimas. Lietuvos organizacijos, užmegzdamas verslo ryšius su Europos Sąjungos ir kitų šalių kompanijomis, susiduria su reikalavimu turėti įdiegtas ir sertifikuotas kokybės (ISO 9001), aplinkos apsaugos (ISO 14001), darbuotojų sveikatos ir saugos (OHSAS 18001), socialinės atsakomybės (SA 8001) ir kitas vadybos sistemas.
Žinomų ir tarptautiniu mastu pripažįstamų metodų taikymas įvairiose verslo, taip pat ir vadybos, srityse – viena iš pagrindinių prielaidų didinančių tarpusavio pasitikėjimą verslo santykiuose. Jei organizacija siekia nuolatinio ir pastovaus savo veiklos gerinimo, tinkama pradėti nuo tradicinių, išbandytų laiko metodų, rekomenduojamų tarptautiniuose standartuose bei pasiekti galimas naudas:
• Tiksliau identifikuoti klientai bei suinteresuotos šalys, jų reikalavimai, lūkesčiai
• Aiškesni ryšiai tarp veiklų (procesų), padalinių, organizacijų
• Geresnis savo ir kitų vaidmenų (funkcijų) supratimas organizacijoje
• Geresni veiklos rezultatai, kryptingesnis kokybės, poveikio aplinkai bei darbų saugai planavimas
• Mažesnis atliekų kiekis, efektyvesnis resursų panaudojimas
• Užtikrintas aktualių teisės aktų valdymas
• Greitesnis ir objektyvesnis sprendimų dėl kokybės, aplinkos poveikio, darbų saugos, informacinės saugos priėmimas
• Didesnis darbuotojų ir kitų suinteresuotų šalių pasitenkinimas
• Didesnis konkurencinis pranašumas turint tarptautiniu mastu pripažintą sertifikatą

Įdiegus šias sistemas, organizacija turi aiškų veiklos procesų modelį, procesų rodiklių sistemą, strateginio gerinimo kryptis atskirose srityse (kokybės, aplinkos apsaugos, darbuotojų sveikatos ir saugos, informacinės saugos ir kt.).

ES finansavimas

Klientai

ES fondų investicinės paramos ir kitų finansavimo šaltinių projektų rengimas

Rengiame privataus verslo ir viešojo sektoriaus jmonėms ir organizacijoms paraiškas, investicijų projektus, galimybių studijas, verslo planus ES fondų investicinei paramai gauti pagal šias ES fondų investicinės paramos ir kitas finansavimo programas:

  • 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa
  • EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų programa
  • Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa
  • Interreg
  • Horizontas 2020
  • Erasmus+
  • NVO Programos Lietuvoje projektų rengimas ir valdymas

Projekto įgyvendinimo, projekto rezultatų, biudžeto ir laikotarpio stebėsenos ir monitoringo bei projekto užbaigimo etapus apima projekto administravimo paslaugos.

Kibernetinė sauga

Klientai

Kibernetinis saugumas yra svarbus kiekvienai įmonei, nepriklausomai nuo jos dydžio. Remiantis statistika, kasmet 1 iš 5 įmonių tampa kibernetinių nusikaltimų auka. Nukentėti galima ne vien finansiškai – kada programišiai pavagia įmonės duomenis, kuriuos parduoda juodojoje rinkoje, taip pat kada puslapis yra atakuojamas ir tampa nepasiekiamu, o pirkėjai, negalintys prie jo prisijungti, pasirenka konkurentą.

Tai menkina ir įmonės reputaciją, kas taip pat yra labai svarbu sėkmingai dirbančiai įmonei. Kai internetas šiandien yra pasiekiamas visur, kibernetiniai nusikaltėliai dažnai net nesirenka savo taikinių, o paprasčiausiai bando prasibrauti bet kur, kur tik randa spragų. Kadangi tai yra neišvengiama, įmonės tokioms situacijoms privalo ruoštis jau šiandien.

2013 metais UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“, bendradarbiaudama su tarptautiniais ir šalies partneriais, kurie atstovauja teisėsaugos ir teisėtvarkos institucijas, mokslo bendruomenę, verslą ir nevyriausybines organizacijas, tapo viena „Lietuvos kibernetinių nusikaltimų kompetencijų, tyrimų ir švietimo centro“, kuris siekia panaudoti turimas žinias ir mokslo inovacijas visuomenės saugumo iššūkiams spręsti, steigėjų.

Šio centro padedami, siūlome aukšto lygio individualizuotus mokymus kibernetinės saugos tematika tiek privačiam verslui, tiek viešajam sektoriui bei teisėsaugos institucijoms.